mandag den 8. december 2014

Episode

De brænder lidt på tungen, fedtet får dem til at føles ekstra varme. Alligevel afløser den ene håndfuld den anden. Det lykkedes mig ellers at gå en lang tur med baby og hund. Det var godt for humøret, vejret var mildt og næsten forårsagtigt. Jeg lovede mig selv, at jeg ville sætte musik på og rydde op, når jeg kom hjem. Alligevel kan jeg mærke hvor magtesløs jeg bliver i det øjeblik baby sover og jeg er alene med mig selv. Bunkerne bliver uoverskuelige og selvom jeg ikke har lyst, kan jeg ikke lade være. Det tager fire minutter i mikroovnen. Fire lange minutter, hvor mit hovede forsøger at begribe hvad fanden, der foregår. Jeg har slet ikke lyst til dem. Og alligevel kører jeg dem ind på bemærkelsesværdigt kort tid. Brunkagerne lider samme skæbne, størrelsen er perfekt, man behøver ikke bide af dem. Bare ind med dem, uden nydelse, uden nærmest at smage på dem. Orgiets mål er uden tvivl at tømme henholdsvis skål og pose. Det er en opgave jeg har givet mig selv, og som jeg udfører med militaristisk præcision. Jeg ville ønske det gav mening for mig på et højere plan. Men bagefter føler jeg intet andet end skam og ubehag. Hvad fanden er gevinsten ved det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar