torsdag den 5. marts 2015

Moralens vogter

Han tænder på mig. Det er ikke svært at se, hun ser det også. Men hun er stærk af sind og lader sig ikke kue. Jeg ser, fuld af beundring, hvordan hun dresserer ham med blikket, markerer sit territorium med tonefald og let berøring. Jeg glider af på kemien af respekt for hende, afviger flirten og taler ikke til ham. Men hans øjne møder alligevel mine over maden og sender varme gennem min krop. Jeg har altid væmmedes de typer, som ikke evner at læse deres medmennesker. Dem som åbenlyst lader sig styre af drifter og se-mig-tendenser. Dem, som flirter fordi det føles fedt for dem selv, og fordi en flirt altid kan påberåbes at være det pure opspind, et produkt af den anden parts vilde fantasi. Sådan er jeg ikke selv. Men i mørket under bordet nyder jeg varmen fra hans ben, der læner sig og den kildrende fornemmelse i mit underliv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar