fredag den 9. januar 2015

Fornærmelsen

Hun så det med det samme. Det var et akavet øjeblik. Men jeg frydede mig hele vejen ned til kassen over hendes ansigtsudtryk, da det gik op for hende. Baby sad og tronede i vognen som en lille tyk bjørn. I går ville damen ikke låne kundetoilettet ud. Desværre, det er vores politik, jeg må ikke for min chef. Pakker med skivet hamburgerryg fløj op af papkassen og ind i kølemontren. Ud af øjenkrogen fanger hun pludselig noget formildende og lyser op. Selvfølgelig, hvis der er særlige omstændigheder, siger hun indforstået. Med øjnene fæstnet på min mave. Jakken står åben og vidner om den sørgelige forfatning efter barn nummer tre. Det er der ikke, siger jeg, måske lidt skingert. Jamen er du sikker, råber hun efter mig. Tydeligvis skamfuld over at have nægtet en gravid kvinde adgang til toilettet. Jeg håber hun skammer sig endnu mere idag. Det gør jeg ihvertfald.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar