søndag den 16. november 2014

Dyreanalogier

I hendes øjne er han konge. Alt der forlader hans mund bliver ophøjet til sandheder, hans ord er lov og smager af fløde. Hun er katten om benet. Kælen og legesyg. Sulten efter berøring og tryghed, et fast tag i nakken. Hun er min veninde. Jeg kender hende for godt. Jeg tolererer det, fordi jeg holder af hende, vi har vel alle vores særheder. Jeg genkender en sårbarhed i hende, en smerte, et sort hul af savn og en higen efter anerkendelse. Hun skifter farve som en kamæleon, tilpasser sig hans meninger, hans musiksmag, hans craving efter flæskesteg til aften. Ingen laver flæskesteg som han. Hun springer op og henter kaffe. Vimser rundt om ham som om tæve i løbetid. Skid hul i, at jeg har bagt brød, passet unger og dækket morgenbord. Har han sovet godt. Er der andet han trænger til. Det er der ikke, men kaffen er perfekt. Rend mig i røven.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar