onsdag den 19. november 2014

Flashback

Min mor griner højt. De tumler rundt på sofaen, han niver hende i lårene. Lad være, råber hun, men jeg kan se at hun kan lide det. Jeg sidder ved hans bord, det er ikke vores. Hele hans lejlighed er fyldt med fremmede ting. Jeg har fået et stort værelse med mit eget skrivebord og et skab. Vi har ikke haft tid til at hente mit legetøj. Nu kysser de. Lange, våde kys. Har lyst til at vælte det glas mælk, der står på bordet. Kradse figurer i det lyse spisebord. Forsøger at kigge ud af vinduet istedet. Alle husene er ens. Gule, tætpakkede rækkehuse, uden spor af liv. Kvælende anonymt månelandskab, jeg kan ikke være i min krop. Jeg kan lige akkurat være i skabet. Tegner grimme vortedamer i lommelygtens skær, befrier dem med viskelæder og farveblyanter. Svulmende røde læber, lyst bølgende hår. Forvandling.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar