søndag den 30. november 2014

Græsset er grønnere

Jeg har en følelse af, at jeg skal nå noget. Listen på køkkenbordet er lang.  Endeløse, ligegyldige ting i tilfældig rækkefølge. Dagene forsvinder bare ud i den blå luft, og baby vokser ud af sine stribede bukser. Jeg kan ikke få hul på bylden. Altid et par skridt bagud, men foran i hovedet. Hvad er det jeg egentlig vil have ud af mit liv. Tankespil. Hverdagsdrømme først og fremmest. Jeg vil have et hjem, hvor der er rart at være. Hvor folk kommer forbi til spontane middage, hvor tirsdagens aftensmad er snobrød på stranden. Jeg vil have et rent hjem, som emmer af glitterpapir og dansk design. Jeg vil have den slanke krop, de velklædte børn, den velopdragne hund. En mand, som fortæller alle ved middagsbordet hvor højt han elsker mig. Som stryger mig over håret uden at forvente at jeg tager pikken i munden. Indtil videre strander jeg på; 1. Drop tanken om det perfekte liv, det findes ikke. Brug ikke tid på negative tanker, det du har, og det du er, er godt nok. Nyd det. Den dag du ligger med cancer vil du fortryde din utaknemmelighed. 2. Hvis du er så pisse utilfreds, så gør noget ved det. Inviter en masse venner, slå dejen op til snobrødet, løb en tur. Det er bare at gøre det, sværere er det ikke. 3. Opret en Instagramprofil og pretend.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar